RZĄDOWY PROGRAM „AKTYWNA TABLICA”

 

Gmina Żabno pozyskała środki finansowe w ramach Rządowego programu „Aktywna tablica” na lata 2020-2024. Wysokość dotacji wynosi: 87 500 zł, w tym wkład własny, który musi zapewnić organ prowadzący w wysokości: 17 500 zł. Nasza szkoła otrzymała dotację w wysokość 36 349,50 zł, w tym wkład własny: 7 400 zł. Dofinansowanie przeznaczone zostało na zakup sprzętu, pomocy dydaktycznych oraz narzędzi do terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Dzięki zakupionym pomocom dydaktycznym oraz narzędziom do terapii zostaną podniesione kompetencje uczniów oraz nauczycieli poprzez zmianę sposobu myślenia o możliwościach wykorzystania nowych technologii.

 

 

 

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU - AKTYWNA TABLICA

 

Zakupiony sprzęt został zainstalowany zgodnie z powyższymi ustaleniami i jest dostępny w szkole. Nauczyciele wzięli udział w następujących szkoleniach:

1.       Specjalne Potrzeby Edukacyjne: innowacyjne pomoce i nowe technologie w edukacji włączającej –  uczestniczyło  6 nauczycieli- polonista, matematyk, logopeda, nauczyciel rewalidacji i zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej

2.       Zajęcia terapeutyczne online z programami z serii mTalent – 5 nauczycieli

3.       Jak skutecznie prowadzić pomoc psychologiczno-pedagogiczną w szkole? Szkolenie Rady Pedagogicznej – 11 nauczycieli

Od stycznia 2022 roku działa międzyszkolna sieć współpracy nauczycieli ze szkoła Podstawową w Sieradzy. Spotkania odbyły się:

·         14 stycznia 2022 r. – spotkanie organizacyjne, ustalenie zasad współpracy, uczestniczyło 6 nauczycieli z naszej szkoły i 4 nauczycieli ze szkoły w Sieradzy, odbyło się szkolenie "Specjalne Potrzeby Edukacyjne: innowacyjne pomoce i nowe technologie w edukacji włączającej". Ustalono, że każdy nauczyciel w ramach posiadanych programów odbędzie przeszkolenie np. z pakietu Logopedia – logopeda, pakiet obszar polonistyczny – polonista.

·         14 marca 2022 roku – spotkanie i udział w lekcji otwartej „Pisownia wyrazów z „rz”, „ż”, „ch”, „h”.

·         19 maja 2022 roku – spotkanie i wymiana doświadczeń w zakresie stosowania narzędzi TIK w edukacji

Zorganizowano w szkole, w ramach uczestnictwa w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli dwie lekcje otwarte z wykorzystaniem TIK w nauczaniu:

·         Lekcja otwarta język polski – 14 marca 2022 roku „Pisownia wyrazów z „rz”, „ż”, „ch”, „h” w klasie V w ramach międzyszkolnych sieciach współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu  prowadzenie Małgorzata Kuruc

·         Lekcja otwarta – zajęcia rewalidacyjne dla ucznia klasy V – 19 maja – „Ćwiczymy skupienie i koordynację wzrokowo-ruchową”, prowadzenie Agnieszka Kisielka.

Na spotkaniach w ramach międzyszkolnych sieciach współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu następuje wymiana doświadczeń dotyczących prowadzonych zajęć.  Ponadto część materiałów udostępniana jest w wersji elektronicznej na stronie internetowej szkoły w zakładce dobre praktyki. Jest ona na bieżąco aktualizowana. Ponadto nasi nauczyciele brali udział w lekcji otwartej w Szkole w Sieradzy.

 

Wyznaczono szkolnego e-koordynatora do koordynowania działań w zakresie stosowania TIK w szkole, którym została Małgorzata Kuruc.

W szkole został powołany jeden zespół samokształceniowy ze względu na niewielką liczbę nauczycieli pracujących na całym etacie (6 osób).

 

Od 1 marca 2022 roku zrealizowano zajęcia specjalistyczne z zastosowaniem specjalnych pomocy edukacyjnych zakupionych w ramach programu w wymiarze:

·         Zajęcia rewalidacyjne – 2 h tygodniowo

·         Zajęcia logopedyczne 4 h tygodniowo,

·         Zajęcia wyrównawcze język polski 1 h tygodniowo

·         Zajęcia wyrównawcze matematyka 2 h na miesiąc

·         Zajęcia kształtujące kompetencje społeczne (emocjonalne) 2 h na miesiąc

·         Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – 2 h tygodniowo

·         Zajęcia z języka polskiego z dziećmi z zagranicy – 8 h tygodniowo (od kwietnia zajęcia z dziećmi z Ukrainy)

Zajęcia specjalistyczne nie są prowadzone w oddziałach, ale w podziale na uczniów ze względu na zdiagnozowane potrzeby wynikające z orzeczeń, opinii lub ustaleń nauczycieli.

Poza tym w każdym oddziale w ramach zajęć edukacyjnych co najmniej 3 razy w tygodniu były wykorzystywane zakupione pomoce, szczególnie na: języku polskim, matematyce,  edukacji wczesnoszkolnej, godzinach wychowawczych. Część otrzymanych materiałów wykorzystywana jest także przynajmniej 4 razy w tygodniu na zajęciach na świetlicy w celu doskonalenia podstawowych umiejętności dzieci, szczególnie tych z młodszych klas.

 

 

GALERIA ZDJĘĆ


DOBRE PRAKTYKI